sábado, 1 de junio de 2013

Reunió amb l'EAP

Aquest divendres la professional de l'EAP asignada al meu centre de pràctiques va tenir reunió a l'escola com sempre de manera quinzenal. En aquest cas es va reunir amb mi per tenir un traspàs d'informació,em va explicar com treballa i em va donar dades concretes sobres els alumnes amb els que treballo de segon d'ESO.
La coordinació entre els professionals al centre i l'EAP és positiva i constant,sobretot amb el psicopedagog amb el que la comunicació és constant i treballen de manera conjunta.
La informació que em va donar sobre els alumnes de la USEE de segon d'ESO fa referència a la situació familiar,al dictament que tenen i al suport que reben tan dins com fora del centre:
-B, l'alumne amb ataxia telangiectasia: té un desordre progressiu i degeneratiu d’una part del cerebel, que comporta una pèrdua general i constant del control muscular, l’habilitat per escriure i també la parla s’endarrereix i es deteriora. Actualment necessita d’una cadira amb motor per desplaçar-se. També té dificultats en la coordinació oculo- manual, situació que provoca les produccions s’hagin de realitzar un ordinador amb programes específics. És fill únic.Realitzen revisions periòdiques a un hospital de Barcelona.
Segons l’informe del ICASS té un grau de discapacitat del 89%, que necessita d’una altra persona per realitzar activitats essencials de la vida diària.
Coordinació i seguiment de la UTAC (Unitat de Tècniques Augmentatives de Comunicació) que es el servei que ofereix tota una sèrie de materials adaptats, com per exemple, ordinador portàtil amb cobertor, programes informàtics...).
Coordinació i treball a l’escola amb la fisioterapeuta.

M,nena que presenta un TGD, trastorn de l’aprenentatge i el desenvolupament que es tradueix en dificultats per processar i tractar la informació, la memorització...
Segons l’informe del ICASS té un grau de discapacitat del 34%, per trastorn de desenvolupament i de l’aprenentatge.

Assisteix a un centre privat, (2 hores a la setmana) per treballar la part pedagògica. 

A.Va arribar a Catalunya al setembre de 2005. Des de un primer moment ja es van detectar greus dificultats per assolir qualsevol tipus d’aprenentatge. Presenta un dèficit intel·lectual lleu (DIL), això provoca que tingui dificultats per processar i tractar la informació, raonar lògicament, baixa capacitat de memorització, incapacitat per generalitat. És tracta d’una família d’origen bereber formada per la mare (que no sap parlar ni català ni castellà) i 8 fills, ell és el cinquè. El pare va morir l’any 2007. L’interlocutor de la família és un dels germans grans. Presenten també nee derivades de situació social i n’hi ha un seguiment dels Serveis Socials.

P,és un nen que pateix un TGD (trastorn generalitzat del desenvolupament) derivat d’un autisme atípic que li provoca dificultats per processar i tractar la informació, el raonament, la memorització i en la generalització d’allò que s’ha après. A més té tendència  al aïllament amb dificultats per relacionar-se amb els altres i a la ritualització.Assiteix al CSMIJ, està en tractament farmacològic, forma part d’un programa,p el qual una persona voluntària va un dia a la setmana a casa seva per sortir amb i realitzar activitats fóra de casa.
 Segons l’informe del ICASS té un grau de discapacitat del 50%, per trastorns de desenvolupament i factors socials. 

Considero molt important el paper de l'EAP al centre ,així com la seva coordinació amb el psicopedagog,fet que reduiex els inconvenients de que les trobades siguin de manera quinzenal a causa del gran volum de feina i centres amb els que treballa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario