miércoles, 5 de junio de 2013

Última sessió petit grup 1ºESO



5-6-13
1ESO
Abans de que arribin els alumes estic una estona parlant amb el meu tutor. Junts comentem el pla d’intervenció dissenyat així com el funcionament de les classes les properes setmanes. Avui serà la ultima sessió normal amb el grup d’educació especial de primer ja que la setmana vinent comencen el crèdit  de síntesi i la següent suficiència.
Quan entren a l’aula comencen a enganxar les pàgines corresponents del tema a la llibreta i mentrestant el mestre els va dient quines són les àrees que tenen suspeses i que han de recuperar. Tots tres coincideixen en suspendre educació física i tecnologia,dues de les àrees que no tenen adaptades. Les àrees instrumentals sobre les que tenen un PI les han aprovat d’acord amb els objectius que s’havien marcat. El mestre tot i no ser el seu tutor,els explica com funciona la suficiència i el crèdit de síntesi i els aconsella que vagin a parlar amb els mestres de les assignatures suspeses ja que si es mostren interessats i responsables els mestres ho valoraran. Ells mostren els seus dubtes i angoixes i Jose els va resolent.
Un cop parlats aquestes aspectes continuen amb el tema de la llu,. Avui toca el concepte de reflexió i refracció. E mestre els explica de manera clara els dos conceptes  i després ells els expliquen a la seva manera per veure si ho han entès. J.c. sembla que no estigui escoltant perquè està distret però quan arriba el seu torn ho explica correctament i ho acompanya d’un dibuix,que sempre acompanya les seves idees.
El mestre va posant exemples quotidians que compleixin aquestes característiques,els explica com funciona el periscopi d’un submarí,fet que desperta la seva curiositat i es mostren molt atents. Les explicacions van acompanyes de dibuixos gràfics a la pissarra i sobre els que els va fent preguntes.
J.C diu que ha dissenyat un submarí i el dibuixa a la pissarra. El mestre li deixa explicar-ho durant 5 minuts a canvi de que ha estat escoltant,és un petit pacte. Li fa preguntes sobre el dibuix i l’anima i li fa reflexionar sobre la relació entre la seva idea i el que han après a la sessió d’avui.
Els últims deu minuts fan les activitats corresponents amb la nostra ajuda.
Al final de la classe m’acomiado d’ells com a petit grup i em donen les gràcies per la meva ajuda. Em fan un dibuix i s’alegren al saber que el practicum 2 també el faré amb ells. Jo he estat molt agust amb ells i m’agrada saber que continuaré ajudant-los i aprenent amb ells.

No hay comentarios:

Publicar un comentario