24/5/13
Divendres 1-2 h-ciències 2ºESO
A l’hora prèvia de religió han tornat a
tenir problemes a l’aula,fins al punt que la mestra ha plorat. Un dels alumnes
ha estat expulsat de la classe i ara està amb el tutor. Els alumnes de la USEE
estan impactats per la situació i parlen del tema amb el mestre. El nen que ha
causat el problema és un dels alumnes de la USEE. El tutor el porta uns minuts
després i els primer 20 minuts de la classe estan tractant el tema. Considero
molt positiu el raonar amb els nens i deixar-los expressar la seva opinió. El
mestre de la USEE té un paper molt important per aquets alumnes,com el tutor.
Mentres parlen,ajudo al nen amb paràlisi a
preparar el seu material a l’ordinador adaptat. Corregeixen les activitats del
Pol nord i sud que vaig preparar com final d’aquest apartat i els que han
acabat de fer-les aniran llegint del llibre el punt següent corresponent a l’acció
geològica del vent. Els mestre els aconsella que es fixin en les paraules en
negreta i intentin pensar el seu significat. A la següent sessió revisaran si
el subratllat és correcte,però el mestre els diu que així aprenen a treballar
de manera més autònoma.
Quan tots han acabat els exercicis els
corregeixen en veu alta. La primera activitat consistia en identificar 3
diferències entre el pol nord i sud. El mestre va apuntant a la pissarra el que
li van dient i fent les aportacions pertinents. Els alumnes es mostren
interessats pel tema dels iglús i el mestre els dona més informació i fa un
dibuix. El següent exercici consisteix en dir si les oracions són vertaderes o
falses. Aquest tipus d’activitats els agraden i motiven.
Els últims cinc minuts expliquen les
sortides del crèdit de síntesi i reparteixen les autoritzacions.
Al marxar el mestre es queda parlant amb un
dels alumnes. És germà d’altre alumne d’educació especial de 1r ESO. Hi ha
hagut un problema greu amb el germà petit i el tutor i el mestre de la USEE
volen reunir-se amb la família. La mare no sap l’ idioma i fins ara un germà
gran assistia a les reunions però ara treballa fora. Intentaran que vingui una
germana gran per poder comunicar-se. La setmana vinent m’informaré i parlaré d’aquest
tema ja que es tracta d’un problema greu però aquest alumne al grup d’educació
especial de primer té molt bona actitud i els problemes sorgeixen fora d’aula.
No hay comentarios:
Publicar un comentario