viernes, 24 de mayo de 2013

Finalitza la setmana


24/5/13
Divendres 1-2 h-ciències 2ºESO
A l’hora prèvia de religió han tornat a tenir problemes a l’aula,fins al punt que la mestra ha plorat. Un dels alumnes ha estat expulsat de la classe i ara està amb el tutor. Els alumnes de la USEE estan impactats per la situació i parlen del tema amb el mestre. El nen que ha causat el problema és un dels alumnes de la USEE. El tutor el porta uns minuts després i els primer 20 minuts de la classe estan tractant el tema. Considero molt positiu el raonar amb els nens i deixar-los expressar la seva opinió. El mestre de la USEE té un paper molt important per aquets alumnes,com el tutor.
Mentres parlen,ajudo al nen amb paràlisi a preparar el seu material a l’ordinador adaptat. Corregeixen les activitats del Pol nord i sud que vaig preparar com final d’aquest apartat i els que han acabat de fer-les aniran llegint del llibre el punt següent corresponent a l’acció geològica del vent. Els mestre els aconsella que es fixin en les paraules en negreta i intentin pensar el seu significat. A la següent sessió revisaran si el subratllat és correcte,però el mestre els diu que així aprenen a treballar de manera més autònoma.
Quan tots han acabat els exercicis els corregeixen en veu alta. La primera activitat consistia en identificar 3 diferències entre el pol nord i sud. El mestre va apuntant a la pissarra el que li van dient i fent les aportacions pertinents. Els alumnes es mostren interessats pel tema dels iglús i el mestre els dona més informació i fa un dibuix. El següent exercici consisteix en dir si les oracions són vertaderes o falses. Aquest tipus d’activitats els agraden i motiven.
Els últims cinc minuts expliquen les sortides del crèdit de síntesi i reparteixen les autoritzacions.
Al marxar el mestre es queda parlant amb un dels alumnes. És germà d’altre alumne d’educació especial de 1r ESO. Hi ha hagut un problema greu amb el germà petit i el tutor i el mestre de la USEE volen reunir-se amb la família. La mare no sap l’ idioma i fins ara un germà gran assistia a les reunions però ara treballa fora. Intentaran que vingui una germana gran per poder comunicar-se. La setmana vinent m’informaré i parlaré d’aquest tema ja que es tracta d’un problema greu però aquest alumne al grup d’educació especial de primer té molt bona actitud i els problemes sorgeixen fora d’aula.

No hay comentarios:

Publicar un comentario