29/05/13
Avui ha estat la meva primera classe amb el grup de
primer de naturals de la USEE
sense cap mestre més al l’aula. En les sessions anteriors he tingut molt de
contacte amb ells i interactuat a les sessions i fora,però ha estat la primera
classe sencera de manera individual i sense suport.
Avui preparat amb anel·lació l’apartat del tema que
corresponia i hem dividit la classe en dues parts:
a) una primera part ha consistit en la realització de les
activitats finals del tema del so i la posterior correcció entre tots.
b)La segona part ha estat un repàs d’aquest punt del tema
per passar la següent sessió a l’apartat corresponent de la llum.
a) Comencem llegint en veu alta les activitats cada un
una i comprovant que entenen que és el que han de fer. Tindran el suport dels
materials de ciències. Les fan sols però requereixen el meu suport de manera
constant. Els faig reflexionar sobre la resposta i els ajudo a cercar-la als apunts.
Un cop fetes,cada un corregeix una en veu alta. Tots tres les tenen bé però
explico de manera més ampliada el fenomen de l’eco posant exemples ja que ha
etat el que més els ha costat. Durant les activitats J.C s’ha distret una mica
però amb motivació i acords s’ha aconseguit que les acabi i les faci bé. Com a
recompensa surt a pissarra a fer un dibuix de l’eco,tal com havíem pactat.
Després fem un petit repàs d’aquests apartat mitjançant
un joc de preguntes. A cada resposta ells amb les meves orientacions anem
apuntant les idees claus. Fem un esquema resum a la pissarra on destaquen les
idees de manera concreta.
Reflexió: Ha estat una bona experiència ja que he pogut
posar en pràctiques diverses estratègies per captar l’atenció sobretot de J.C. He
intentat que la metodologia sigui molt activa i funcional,tal com he observat a
altres sessions que a ells els funcionava. Continuo destacant que aquests
alumnes poden funcionar millor pel fet d’estar en petit grup però que tot i això
s’han de tenir molt present les seves característiques i fer les classes segons
el que ells necessiten i els funciona millor.
4-4.20-Reunió amb el tutor per parlar del practicum 2 així com del pla d'intervenció que estic proposant pel curs vinent.
4.20-5-Equip pedagògic.
No hay comentarios:
Publicar un comentario